Maria Dan Yesus Dalam Al-Qur’an

posted in: Bahasa Melayu | 0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MalaysianMaria Dan Yesus Dalam Al-Qur’an Ni lah gereja yang kite cari2! Dah jumpe! Jom kite tengok! Allahu Akbar Elaa, dah azan ni? kalau kite nak pergi masjid lepastu balik sini, tak cukup lagi waktu. Mungkin disini boleh nak perform prayer? Halo, bolehkah sekiranya kami sholat kat sini? Die cakap die nak sholat kat sini ke? Die nak ape? Dangerous eh? Boleh, pakai lah ruangan tu. Kau tau die? Ye! Tentu lah! Itu Yesus Kristus kan? Kami sangat menghormatinya. Memangnye muslim tak anti yesus ke? Tak lah, jangan lagi percaya apapun yang ade kat media. Kalau kite tak percaye dengan kemuliaan Isa as (Yesus) mana lah boleh dianggap muslim lagi. Kisah Yesus ni dah tertulis dalam Qur’an, dan ielah salah satu nabi sebelum nabi Muhammad. Kami juga tengah menanti kedatangannya di akhir zaman. Apakah kamu tahu? Maria ni adalah satu-satunye perempuan yang namenye tertulis dalam Qur’an, dan die adalah sosok yang dikagumi dalam Islam, dan juga salah satu perempuan penghuni surga. Interesting! Nampaknye aku kena baca Al-Quran.. Do it lah!Translator: bella nadia sahara

facebook.com/islamcomic

instagram.com/islamcomics

 

Leave a Reply